onlinetabliq

ساخت وبلاگ

رئیس جمهور روسیه با اعلام بسیج نظامی محدود، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند.

به گزارش مشرق،«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) برای مناطقی از شرق اوکراین و دونباس که خواستار برگزاری همه‌پرسی جهت پیوستن به فدراسیون روسیه هستند، به سخنرانی تلویزیونی پرداخت.

طبق گزارش‌ها،‌ پوتین در این سخنرانی ضمن اعلام بسیج نظامی محدود، گفت فقط شهروندانی که دوره‌های آموزش‌های پایه نظامی را گذرانده‌اند به حضور اجباری در ارتش فراخوانده می‌شوند و سپس آموزش‌های بیشتری می‌بینند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه فرایند بسیج نظامی و فراخوانی شهروندان به ارتش از همین امروز شروع می‌شود، اعلام کرد که این سخنرانی او در مورد حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی روسیه و حمایت از تمایل شهروندان برای تصمیم‌گیری در مورد آینده خود خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به سیاست تهاجمی بخشی از نخبگان غربی که با تمام توان برای حفظ هژمونی خود تلاش می‌کنند، توضیح داد: «غرب در تلاش است تا مراکز توسعه مستقل را سرکوب کرده تا کشور ما را ویران کند».

مقالات بیشتر:روانشناس کودک و نوجوان آریاشهر

طبق این گزارش، پوتین با بیان اینکه هدف غرب تضعیف، تجزیه و نابودی روسیه است، اظهار داشت: «آنها مستقیماً می‌گویند که در سال ۱۹۹۱ توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از بین ببرند و اکنون زمان روسیه است».

وی با بیان اینکه رژیم کی‌یف شهرک‌سازی در منطقه دونباس را رها کرده و مدعی دستیابی به سلاح اتمی و حمله به شبه‌جزیره کریمه است، ادامه داد: «اهداف عملیات ویژه بدون تغییر باقی می‌ماند، زیرا جمهوری لوهانسک به‌طور کامل آزاد شده و جمهوری دونتسک نیز تا حدی آزاد شده است».

رئیس جمهور روسیه درباره برگزاری همه‌پرسی الحاق مناطق دونباس به این کشور، اضافه کرد: «روسیه نمی‌تواند افراد نزدیک به خود را تحویل دهد تا توسط جلاد تکه تکه شوند و به تمایل آنها برای تعیین سرنوشت پاسخ نمی‌دهد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پوتین با بیان اینکه فرمان بسیج بخشی از نیروهای نظامی را امضا کرده، گفت:‌ «فرمان بسیج جزئی تدابیر بیشتری برای دفاع از کشور در نظر گرفته است. به دولت دستور داده شد تا حمایت‌ها از ارتش را بیشتر کرده و بودجه نظامی را افزایش دهد».

وی در ادامه اظهاراتش درباره رویکرد روس‌هراسانه کشورهای غربی اضافه کرد: «غرب از تمام خطوط قرمز عبور کرد و سیاستمداران غیرمسئول در مورد تامین سلاح و تجهیزات تهاجمی به اوکراین برای حمله به خاک روسیه صحبت می‌کنند. غرب با استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی علیه روسیه، باج‌گیری اتمی می‌کند».

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: «نقشه‌های ضد روسی در اوکراین وجود داشت و مردم اوکراین را علیه مسکو برانگیختند. آنها قصد داشتند علیه دونباس عملیات انجام دهند و به کریمه حمله کنند، بنابر این ما عملیاتی را در دونباس انجام دادیم».

 

طبق این گزارش، پوتین درباره عملیات نظامی ویژه روسیه در شرق اوکراین توضیح داد: «کسانی که در دونباس می‌جنگند قهرمانان حرفه‌ای و داوطلبانی هستند که از روسیه و دونباس دفاع می‌کنند. نیروهای ما بر اساس برنامه تعیین‌شده، بخش بزرگی از سرزمین‌های خرسون و زاپروژیا را آزاد کرده‌اند».

وی با بیان اینکه رژیم کی‌یف از غرب دستورهایی برای تضعیف پیشنهادات مسالمت‌آمیز گرفته، اظهار داشت: «شهروندان مناطق آزادشده نمی‌خواهند تحت حاکمیت نازی‌ها باشند. ما نمی‌توانیم مردم سرزمین‌مان را رها کنیم، به همین دلیل است که پارلمان دونباس تصمیم گرفت به همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت و الحاق به روسیه متوسل شد».

رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به اینکه آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای غربی دستوراتی علیه روسیه به کی‌یف می‌دهند، تاکید کرد: «تهدید کردن نیروگاه زاپروژیا[با حمله به این منطقه] یک تهدید اتمی است و مسکو هم دارای سلاح اتمی است؛ ما از همه ابزارها برای محافظت از خاک روسیه استفاده خواهیم کرد».

به نوشته وبگاه «راشاتودی»، پوتین با بیان اینکه هرکسی سرزمین و وحدت روسیه را تهدید کند، با آنها مقابله خواهد شد، افزود: «روسیه به برگزاری همه‌پرسی در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا کمک خواهد کرد و امنیت آنها را تضمین می‌کند».

وی درباره ادعاهای مقامات غربی مبنی بر نزدیک‌بودن رویارویی اتمی با روسیه هشدار داد: «ما به کسانی که از سلاح اتمی دم می‌زنند هشدار می‌دهیم که ممکن است باد به سمت آنها بوزد! اگر تمامیت ارضی روسیه به خطر بیافتد از همه ابزارهای موجود استفاده خواهد شد و این یک دروغ نیست.».

طبق گزارش‌ها، رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه عملیات نظامی در شرق اوکراین یک حمله پیشگیرانه بود، تصریح کرد: «ما تضمین می‌کنیم که همه پرسی در مناطق اوکراینی که می‌خواهند به روسیه بپیوندند برگزار شود. داوطلبان در اوکراین باید سلاح‌های لازم را داشته باشند».

پوتین با تکرار این مسئله که غرب می خواهد کشور روسیه را کاملا نابود کند، خاطرنشان کرد: «کی‌یف از مزدوران و سایر داوطلبان به رهبری ناتو استفاده می‌کند. غرب خواهان صلح بین روسیه و اوکراین نیست».

وی همچنین افزود: «من از دولت خواستم که به داوطلبانی که در دونباس می‌جنگند، وضعیت قانونی بدهد. روسیه در معرض تهدید سلاح‌های اتمی [غرب و ناتو] است ولی ما هم سلاح‌های کشتار جمعی علیه تسلیحات غربی داریم».

مقالات دیگر:ایمپلنت دندان

 

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 100 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 16:24

خبرفوری:یک روانشناس گفت: گاهی افراد با اتمام یک رابطه عاطفی همچنان پروفایل و آنلاین بودن یا نبودن طرف مقابل در شبکه‌های اجتماعی مجازی را چک می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم شماره طرف مقابل را حذف کنند تا دائما با چک کردن پروفایل، خاطرات پیشین را زنده نگه ندارند.

دکتر محمد ابراهیم تکلو با بیان اینکه پس از پایان یک رابطه عاطفی نگه داشتن متعلقاتی که از آن فرد داریم منجر به درگیری ذهنی با خاطرات یک رابطه تمام شده می‌شود، اظهار کرد: پس از جدایی و پایان رابطه معمولا اشیاء، وسایل و یادگاری‌های رابطه تمام شده و حتی عکس‌های طرف مقابل می‌تواند برای افراد درگیری ذهنی و فکری بیشتری ایجاد کند و از این رو حتی اگر افراد دوست ندارند آن وسایل و اشیاء را از بین ببرند بهتر است آنها را برای مدتی از مقابل چشمان خود دور نگه دارند تا شرایط برایشان عادی شود.

مقالات بیشتر:ترک اعتیاد شمال تهران

این روانشناس تصریح کرد: بهتر است پس از جدایی حداقل برای مدتی اشیاء و وسایل و حتی تصاویر و موزیک‌هایی که ما را به یاد آن فرد می‌اندازد از چشم و گوش خود دور نگه داریم تا روند جدایی طی شود و اینگونه در پروسه جدایی افراد کمتر اذیت شوند.

وی با بیان اینکه پس از اتمام یک رابطه عاطفی ابتدا باید تحلیلی درست از خود و رابطه داشته باشیم، ادامه داد: پس از اتمام یک رابطه عاطفی باید به این سوالات پاسخ دهیم که دلیل انتخاب این فرد چه بوده است؟، چرا وارد این رابطه شدیم؟، این رابطه از اول درست بوده است یا خیر؟، اگر درست بوده چرا به پایان رسید؟، اگر این رابطه از ابتدا درست نبود پس چرا این رابطه را شروع کردیم؟، مسائل و مشکلات خود و طرف مقابل در این رابطه و علت به پایان رسیدن رابطه چه بوده است؟. با این سوالات می‌توان به بینشی درباره رابطه پیشین و رفتار خود و طرف مقابل برسیم.

به گفته تکلو، حدود شش ماه زمان می‌برد تا افراد پس از جدایی بتوانند رابطه پیشین را فراموش کنند و اگر برای سپری کردن این مدت از کمک روانشناسان و مشاوران استفاده کنند این فرآیند با کیفیت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

این روانشناس همچنین به ضرورت تحلیل رابطه عاطفی پایان یافته برای عدم تکرار اشتباهات در ارتباطات بعدی تاکید کرد و افزود: تا زمانی که به یک بینش و خودشناسی درباره خود و ارتباط با جنس مخالف نرسیم احتمال اینکه در ارتباطات بعدی خود یعنی چه در هنگام آغاز رابطه و انتخاب فرد و چه در ادامه رابطه و در دل رابطه اشتباه و خطا کنیم زیاد است چراکه نداشتن مهارت و سواد ارتباطی می‌تواند برای افراد آسیب رسان باشد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: گاهی باید یک رابطه را به اتمام برسانیم اما خود را گول زده و آن رابطه آسیب رسان را ادامه می‌دهیم و خود را وارد بازیهای روانی و ذهنی می‌کنیم. باید این واقعیت را بپذیریم که تمام رابطه‌ها قرار نیست به سرانجام برسند.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج نازی آباد

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 0:10

دانش‌آموزان ۱۱ منطقه آذربایجان‌ غربی از تغذیه رایگان بهره‌مند می‌شوند
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت: طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار در ۱۱ منطقه از استان اجرا می‌شود.
جواد جنگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اجرای طرح تغذیه رایگان برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار، اظهار داشت: این طرح در مدارس شهرستان‌ها و مناطق نوار مرزی و دارای مرز 20 تا 30 کیلومتری اجرا می‌شود.
 
وی افزود: دانش‌آموزان مناطق محروم در شهرستان‌های سردشت، ماکو، اشنویه، پیرانشهر، خوی، پلدشت، سلماس، چالدران، شوط، سیلوانا و انزل شامل اجرای این طرح هستند که در طول سال تحصیلی آتی از تغذیه رایگان بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی، عنوان کرد: اعتبار مربوط به تامین این تغذیه‌ها، از محل اعتبارات استانی است و مقرر شده از کارخانجات بومی دارای بهترین کیفیت تامین و توزیع شود.
 
وی ادامه داد: برآورد ریالی مربوط به طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم در آذربایجان‌ غربی، بالغ بر 5 میلیارد و 600 میلیون تومان است که در دستور کار قرار گرفته است.
جنگی در مورد نوع تغذیه‌های مدنظر برای توزیع میان دانش‌آموزان نیز گفت: شیر پاکتی، بیسکویت و کیک به منظور توزیع در این طرح در نظر گرفته شده و رایزنی‌های لازم در خصوص تامین آن نیز انجام شده است.
مقالات دیگر: قالیشویی در نارمک
onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 76 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 14:06

فرمانده انتظامی تهران بزرگ توضیحات جدیدی درباره ماجرای مهسا امینی ارائه کرد و گفت: گشت ارشاد به ۹۰ درصد کسانی که ارشاد می‌شوند فقط تذکر می دهد، ۹ درصد داخل ون تذکر گرفته و یک درصد هم به مقر منتقل می‌شوند.

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس پایتخت در مورد حادثه رخ داده برای مرحوم مهسا امینی توضیحاتی ارائه کرد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ابراز همدردی با خانواده امینی توضیحاتی در خصوص حادثه رخ داده برای مرحوم مهسا امینی ارائه کرد.

مقالات بیشتر:لابراتور دندانسازی تهران

سردار حسین رحیمی رئیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن تسلیت به مناسبت فوت مهسا امینی گفت: این حادثه برای پلیس نیز ناگوار بود و ما همیشه به دنبال این بودیم تا اینگونه اتفاقات رخ ندهد.

وی ادامه داد: در تهران بزرگ ۱۵ الی ۱۷ هزار مراجعه کننده به مقر‌های مختلف پلیس از آگاهی، کلانتری‌ها و راهنمایی رانندگی و… وجود دارد و ممکن است این گونه حوادث برای مراجعه کنندگانی که دارای کسالت هستند رخ دهد.

رحیمی با بیان اینکه پلیس یکی از مجموعه‌هایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد گفت: مردم برای تأمین خواسته‌های خود به طور مرتب و با توجه به تنوع مأموریتی که بر عهده پلیس است به مجموعه آن مراجعه می‌کنند.

سال هاست گشت ارشاد نداریم

رئیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به شرح حادثه برای مهسا امینی گفت: سال‌ها است که گشت ارشاد نداریم بلکه گشت‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی در تهران وجود دارد و این‌ها به معنای کنترل اخلاق و امنیت هستند و مطابق با وظیفه ذاتی و قانون بر عهده پلیس گذاشته شده است.این نیرو‌ها در نقاط مختلف تهران وظایفی را بر عهده دارند و مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد و شکل کار این مأمور هابه گونه‌ای است که بخشی را همان ابتدا تذکر می‌دهند که این عدد بالغ بر ۹۰ درصد است و معمولاً افراد رعایت می‌کنند.

رحیمی اظهار کرد: از ۱۰ درصد باقیمانده ۹ درصد در ون‌ها سوار می‌شوند و در آنجا تذکرات لازم به آن‌ها داده می‌شود و آن‌ها نیز معمولاً تمام این موارد را رعایت می‌کنند. یک درصد باقی مانده نیز به عنوان مصادیق بدپوششی در حدی که قابل تردد در خیابان‌ها نیست به مقر پلیس امنیت اخلاقی انتقال داده می‌شوند.

رئیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: در مقر پلیس امنیت اخلاقی نیز دیگر بحث بازداشت وجود ندارد و این افراد همگی در سالنی وارد می‌شوند و تعدادی از همکاران خانم ما به عنوان مشاور با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و دکترا آموزش کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای برای دختران برگزار می‌کنند و در این آموزش قانون را به آن‌ها یادآور می‌شوند.

 

وی ادامه داد: این قانون درباره چگونگی تردد در شهر‌ها است و این مشاوران مطابق با قانون توضیح می‌دهند که این افراد خطایی انجام داده‌اند و برایشان کلاس آموزشی برگزار می‌شود.

تهمت زنندگان را به آن دنیا واگذار می‌کنیم

سردار رحیمی تصریح کرد: امیدواریم آن‌هایی که این تهمت‌های ناجوانمردانه را به پلیس می‌زنند را به آن دنیا واگذار می‌کنیم، اما تمامی کار پلیس و گشت پلیس امنیت اجتماعی و اخلاقی ایجابی است و حتی این نکته را گفتیم کسانی که شئونات اسلامی و عرفی را در جامعه رعایت نکرده‌اند خلافی را مانند خلاف راهنمایی و رانندگی مرتکب شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ممکن است هر فردی پشت فرمان بنشیند حواسش نباشد و خطایی را انجام دهد و در آن زمان جرمی مرتکب نشده است بنده شخصاً ساعت‌های طولانی با همکاران خود موارد توضیحی را به تک تک افرادی که در خیابان‌ها در حال فعالیت هستند گفته‌ام و حتی بیان کرده‌ام تمامی افرادی که برای توضیح و آموزش منتقل می‌شوند خواهران و دختران ما هستند.

وی با بیان اینکه این روز‌ها مشاهده می‌کنیم موارد و حرف‌هایی گفته می‌شود، اظهار کرد: اگر ما اقداماتی را انجام می‌دهیم مطابق با وظایف قانونی است که بر عهده پلیس گذاشته شده است، مگر می‌شود در ابعاد مختلف امنیت جامعه را تعطیل کرد؟ حتی یک تعلل کوچک در ابعاد و سطوح مختلف امنیتی تمام جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و امنیت را بر هم می‌زند امنیت تهدید بردار نیست و دارای سطوح مختلفی است.

سردار رحیمی گفت همانطور که در عرض ۴۸ ساعت بزرگترین سرقت تاریخ کشور را کشف کرده و سارقین آن را دستگیر می‌کنیم و به همان صورت که قمه کش و خفتگیر بزرگراه نیایش را در کمتر از ۲۴ ساعت و هم دست او را دو روز پیش دستگیر کردیم و به همان شکلی که سالی هزار تن مواد مخدر را کشف می‌کنیم و به همان شکل که پلیس با رکن اصلی مقابله با قاچاق کالا که صنایع کشور و مراکز کالای کشور را دچار چالش می‌کند مبارزه می‌کند درباره امنیت اجتماعی هم اقدام می‌کند.

خانم امینی در ون تا رسیدن به مقر پلیس چند بار شوخی و خنده داشته است

وی با اشاره به مرحوم مهسا امینی گفت: وی در پارک طالقانی در حال قدم زدن بوده است که با گشت امنیت اخلاقی پلیس روبرو می‌شود و از نظر تیم پلیس این چهار خانوم دارای وضعیت مناسبی نبوده‌اند به سه نفر تذکر داده شده که مشکلشان برطرف شده است.

رئیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد همراه خانم امینی سه خانم و دو آقای دیگر حضور داشته‌اند و پلیس به آن‌ها اعلام کرده است که باید به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنند و یک نفر باید لباس مناسب برای خانم امینی بیاورد و و چند دقیقه در محل پلیس امنیت اخلاقی بنشیند تا تذکرات و آموزش‌های قانونی به او داده و سپس به خانواده تحویل داده شود.

رحیمی با بیان اینکه سه نفر مشکل‌شان در همان محل و لحظه برطرف شد، گفت: فقط خانم امینی به مقر پلیس امنیت اخلاقی در ساعت شش و نیم روز سه شنبه هفته پیش مراجعه می‌کند. وی توسط ۵ خانم دیگر و یک همکار خانم ما که در ون بوده‌اند به پلیس امنیت اخلاقی منتقل می‌شوند. با دو نفر از خانم‌هایی که در کنار مهسا امینی نشسته بودند صحبت کرده‌ایم و گفتند که خانم امینی تا رسیدن به مقر پلیس نیز درون ون چندبار شوخی و خنده داشته است. حتی چینش صندلی‌های ون به گونه‌ای است که بتوان در همانجا کلاس آموزشی برگزار کرد، اما این خانم‌ها وارد کلاس مقر شده‌اند و تا زمانی که کلاس کامل بشود و استاد وارد کلاس شود کمی زمان می‌برد و در طول روز چندین کلاس برگزار می‌کنیم و این خانم‌ها گروه گروه در کلاس‌ها وارد می‌شوند و تا زمانیکه کلاس برگزار شود و خانواده برای شما لباس بیاورند. وی از جای خود بلند می‌شود و با یکی از همکاران خانم ما که نظم و انضباط سالن را تأمین می‌کند صحبت می‌کند و سوالی می‌کند و به یکباره حالش به هم می‌خورد.

 

شلوار یا ساپورتی که پایش بوده دارای ایراد بوده است

رئیس فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: خانم امینی از همکار ما سوال کرده که وضع ظاهری او چه مشکلی دارد و همکار ما به او می‌گوید شلوار یا ساپورتی که پایش بوده است دارای ایراد بوده و زمانی که مانتویش باز می‌شود مشکل دارد و بر همین اساس باید تعویض شود و در همان زمان خانم امینی حالش به هم می‌خورد و کمتر از یک دقیقه پرستار و بهیار پلیس که مقیم سالن بوده‌اند بالای سر خانم امینی حاضر می‌شود و کار رسیدگی به وضعیت او را شروع می‌کنند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه معیار پلیس برای بدحجابی یک نفر چیست، گفت: ملاک حجاب برای خانم‌هایی که در خیابان حاضر می‌شوند را خانم‌ها باید بدانند آن‌ها نمی‌توانند با یک ساپورتی که اگر مانتویش باز شود چهره قشنگی نخواهد داشت در خیابان حاضر شوند. ممکن است خانم‌ها و آقایان در منزل لباسی بپوشند که آن اشکالی ندارد، اما آن‌ها نمی‌توانند در مکان عمومی با آن پوشش حاضر شوند. همانطور که در فرانسه اگر روسری بر سر خانم‌ها باشد از خدمات اجتماعی و تحصیل بهره‌مند نخواهند شد. من زمانی که در راهنمایی و رانندگی حضور داشتم یک دختر و پسر جوانی به من مراجعه کردند و گفتند که ماشین آن‌ها به دلیل خلاف‌هایی توقیف شده است و تخلف نیز به معنای توقیف خودرو است.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال دیگری درباره مجهز شدن البسه نیرو‌های گشت امنیت اخلاقی به دوربین گفت: پیش از این حادثه نیز نیرو‌های پلیس به دوربین البسه مجهز بوده‌اند، اما ممکن است گاهی تعلل کنند. در این حادثه، اما نیرو‌های پلیس مجهز به دوربین البسه نبوده‌اند.

پلیس حتی یک تلنگر هم به خانم امینی نزد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا در لحظه دستگیری نیز لباس خانم امینی مناسب بوده است یا خیر، گفت: نه لباس او مناسب نبوده است همانطور که گفتم در لحظه دستگیری چهار خانم و دو آقا حضور داشته اند که سه نفر از آن‌ها در لحظه دستگیری موضوعشان برطرف شده و باید بگویم که هیچ بحثی بین خانم امینی و دیگر خانم‌ها و آقایان با پلیس رخ نداده است.

وی گفت: فیلم نیم ساعت است و تیکه‌ای از فیلم که خانم امینی اعتراض می‌کند و حرف خود را میزند را نشان داده ایم، اما تمامی فیلم‌ها را به خانواده وی از لحظه‌ای که در پلیس امنیت اخلاقی وارد می‌شود نشان داده‌ایم.

سردار رحیمی گفت: خانواده مهسا امینی برای ما محترم هستند و ما در مراسم وی شرکت کرده‌ایم و شخص فرمانده انتظامی کل کشور اولین نفری بود که با خانواده مرحوم امینی همدردی کرد و با هماهنگی پلیس بود که خانم امینی به نزدیکترین بیمارستان در مقر پلیس امنیت اخلاقی منتقل شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: ما هر چه در توان داشتیم برای نگه داشتن مهسا امینی به کار بردیم و او را به نزدیک ترینبیمارستان و حتی بیمارستان خصوصی منتقل کردیم. تمام صحبت‌هایی که در فضای مجازی درباره علت مرگ مهسا امینی منتشر می‌شود کذب محض است و از مردم می‌خواهیم به این شایعات توجه نکنند و اجازه دهند پزشکی قانونی نظر علمی و رسمی خود را منتشر کنند.

رئیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ما به عنوان پلیس هیچ قصور تقصیری نداشتیم و حتی تلنگر نیز به خانم امینی زده نشده است.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک

 

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 97 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 18:24

نکات مهم در خرید فرش دستباف
اکثر اوقات افراد همیشه از فرش ها، موکت ها و… برای پوشاندن کف منزل استفاده می کنند. فرش ها انواع مختلفی دارند فرش های ماشینی، فرش های ابریشمی، فرش های کنفی، فرش ها دستبافت و … شامل انواع فرش ها می باشد ولی بیشترین فرشی که ارزش بیشتری دارد فرش های دستبافت می باشد. فرش های دستبافت جزء کالای نفیس و گران بهایی می باشند و نگهداری و حفظ کیفیت آن ها بسیار مهم است. فرش های دستبافت طرح و نقش های متفاوتی دارند و افراد می توانند طبق چیدمان و دکوراسیون منزل خود طرح فرش خود را انتخاب کنند. برای خرید فرش های دستبافت بهتر است به نکاتی دقت کنید تا بهترین فرش را برای منزل خود خریداری کنید.
 
۱- توجه به گره های پشت فرش
فرش های دستبافت به دلیل این که مراحل بافت آن ها با دست انجام می شود گره های آن ها در پشت فرش مقداری بی نظم هستند ولی هنگام خرید فرش ها به پشت فرش دقت کنید تا تمامی گره ها سالم باشند. پاره بودن گره ها باعث از بین رفتن فرش می شود.
۲- توجه به رنگ فرش
برای خرید فرش دستباف حتما به رنگ های الیاف و تار و پود آن ها توجه کنید. مرغوب بودن و با کیفیت بودن رنگ الیاف فرش باعث می شود که ظاهر و نمای فرش براق تر باشد.
 
۳- توجه به ریشه فرش
در فرش های دستبافت ریشه ها از ادامه تارو پود فرش می باشد اما در فرش های دیگر مانند ماشینی ریشه ها به صورت جدا به فرش وصل شده اند‌.
 
۴- توجه به طرح های به کار رفته در نقش فرش
فرش های دستبافت طرح های متفاوتی دارد به طور مثال طرح های گل و گلدان، حیوانات، جنگل، آجری و… در طرح گل و گلدان فرش های دستبافت رنگ های به کار رفته برای بافت فرش باید با یک دیگر هم خوانی داشته باشند به طور مثال طرح گل و گلدان از رنگ های قرمز، آجری، قهوه ای و… استفاده می شود. در طرح جنگل فرش های دستبافت بیشتر از رنگ های سبز، قهوه ای، انواع طیف رنگ های سبز استفاده می شود. همچنین طرح حیوانات باید برای بافت آن ها از رنگ های متناسب هم استفاده شود.
 
۵- توجه به متراژ فرش
فرش های دستبافت دارای متراژ های مشخصی هستند ولی فرش های دیگر مانند ماشینی می توانند در تمامی ابعاد مورد سفارش مشتری تولید شوند. فرش های دستبافت را با توجه به مکانی که برای فرش در نظر گرفته اید باید نزدیکترین متراژ به ان را باید تهیه کنید. هر چقدر متراژ فرش های دستبافت بزرگ تر باشد فرش سنگین‌ تر می شود و حمل و نقل آن به سختی انجام می شود.
 
۶- بررسی کردن شانه و تراکم فرش
هر چقدر شانه های فرش بیشتر و پر تراکم تر باشد جنس و کیفیت فرش بیشتر می شود و بر کیفیت و مقاومت و دوام فرش می افزاید. فرش های دستبافت مقدار شانه های متفاوتی دارند و هر چقدر شانه های آن بالا تر و بیشتر شود بر ارزش فرش می افزاید. پر تراکم بودن فرش های دستبافت باعث می شود که سطح فرش محکم شود و نسبت به ضربه های احتمالی از خود محافظت کند. استاندارد بودن شانه ها و تراکم فرش نیز اهمیت زیادی دارد و بر ارزش فرش می افزاید.
 
۷- پرز دهی کم سطح فرش
فرش های دستبافت پس از تمام شدن مراحل بافت، به دلیل تازه بودن الیاف و نخ پنبه ها و تار و پود ها احتمال پرز دادن آن ها زیاد است. فرش هایی که پرز های کم تری داشته باشند با کیفیت تر هستند و جنس و نوع الیاف آن ها بهترو مرغوب تر است.
 
پرز دهی زیاد فرش ها باعث آزار افراد منزل، آلرژی و حساسیت های آن می شود و همیشه به دنبال این هستند که پرز های فرش خود را کم کنند. برای کم کردن پرز های فرش می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید. بهترین راه حل کمک گرفتن از یک قالیشویی در تجریش می باشد.
۸- شیرازه دوزی
غالبا فرش های دستبافت به دلیل حساس بودن و نوع بافتی که توسط دست انجام می شود شیرازه دوزی کناره های ان انجام می شود در هنگام انتخاب فرش دقت کنید فرش دارای شیرازه دوزی باشد.
 
۹- توجه به رنگدهی و تثبیت رنگ
فرش های دستبافت از رنگ های طبیعی ساخته شده و اگر پس از تمام شدن مراحل بافت اقدام به تثبیت رنگ آن نشود فرش دچار رنگ پس دادن می شود. به طور مثال اگر فرش های دستبافت رنگ های آن تثبیت نشده باشد اگر فرش را در یک محیط گرم پهن کنید فرش دچار رنگ پس دادن می شود یا هنگام شستشو رنگ های آن ترکیب می شوند و زیبایی خود را از دست می دهد.
 
رنگ های فرش دستباف طبیعی هستند و عملیات رنگ رزی آن ها کاملا طبیعی و کمک نیروی های انسانی انجام می شود و از دستگاه های ماشینی و مکانیزه به هیچ عنوان کمک نمی گیرند به همین دلایل امکان رنگ پس دادن فرش های دستبافت هنگام شستشو زیاد است و باید از تثبیت بودن رنگ های آن اطلاع داشته باشید. تثبیت بودن رنگ های فرش به کیفیت و ارزش فرش های دستباف می افزاید و باعث می شود فرش های دستبافت پس از شستشو کاملا تمیز، براق و سفید شود. تثبیت شدن رنگ های فرش های دستبافت در قالیشویی ها یا مرکز های معتبر انجام می شود و تثبیت کردن رنگ ها یک کار تخصصی است و توسط هر فردی انجام نمی شود و باید به متخصص این کار مراجعه کنید. به همین دلایل هنگام خرید فرش های دستبافت فرش را کاملا بررسی کنید و سالم بودن آن مطمئن شوید.
 
onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 84 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 13:30

ایسکانیوز گزارش می‌دهد؛

سهم ۱۰ درصدی دانشجویان انتقالی از خارج در رشته‌های پرطرفدار/ انتقال بی‌ضابطه دانشجویان به داخل خلاف عدالت آموزشی است

سهم ۱۰ درصدی دانشجویان انتقالی از خارج در رشته‌های پرطرفدار/ انتقال بی‌ضابطه دانشجویان به داخل خلاف عدالت آموزشی است

نسبت دانشجویان انتقالی رشته‌های پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از خارج به داخل به کل ثبت‌نام‌شدگان همین رشته‌ها در دانشگاه‌های کشور، حدود ۱۰ درصد است.

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مشکلات اقتصادی و گرانی نرخ ارز در سال‌های اخیر سبب افزایش درخواست‌ها برای انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران شده و شیوع بیماری کرونا و اخیرا جنگ روسیه و اوکراین هم بر این مشکلات افزوده است.

مقالات دیگر: قالیشویی در نظام آباد

انتقال این دانشجویان به داخل کشور بدون توجه به سطح علمی و توانایی‌های افراد، به خصوص در رشته‌-محل‌های پرمتقاضی، می‌تواند کیفیت آموزش در برخی رشته‌های پراهمیت مانند پزشکی را به خطر بیاندازد.

 

ایسکانیوز در گزارش سهم ۵۲ درصدی دانشگاه‌های برتر از دانشجویان ایرانی متقاضی انتقال به داخل به ارائه آمارها و بررسی نتایج انتقال دانشجویان ایران خارج در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخته است. در این گزارش هم به ارائه آمار و بررسی عملکرد وزارت بهداشت در زمینه انتقال دانشجویان خارج به داخل می‌پردازیم. 

مقالات دیگر: لابراتوار دندانسازی

گزارش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی از آن است که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در سایر کشورها درخواست انتقال به دانشگاه‌های ایران داشته‌اند که با درخواست انتقال حدود پنج هزار و ۲۰۰ نفر (۸۴ درصد) از آنها موافقت شده است.

 

ادامه مطلب

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 99 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:58

از سوی مرکز سنجش پزشکی؛

حدنصاب قبولی در پنج آزمون گروه علوم پزشکی اعلام شد

حدنصاب قبولی در آزمون های پیش کارورزی پزشکی، علوم پایه (پزشکی - دندانپزشکی)، جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) و ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور در نوبت شهریور ۱۴۰۱ اعلام شد.

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون‌های پیش کارورزی، علوم پایه (پزشکی و دندانپزشکی)، جامع داروسازی (۱۸۰واحدی) و ارتقا و ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور نوبت شهریورماه همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری آزمون روز پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ برگزار شدند.

 

مرکز سنجش آموزش پزشکی حدنصاب قبولی و تغییرات کلید نهایی این آزمون‌ها را اعلام کرد.

مقالات دیگر: لابراتوار دندانسازی در تهران

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی داوطلبان تحصیلکرده در خارج از کشور که در مرکز خدمات آموزشی تشکیل پرونده داده اند، برای دریافت نمره و نتیجه آزمون به مرکز سنجش آموزش پزشکی یا مرکز خدمات آموزشی (وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی مراجعه کنند).

مقالات دیگر: قالیشویی عباس آباد

پذیرفته شدگان آزمون جهت ادامه روند ارزشیابی به سامانه edd.behdasht.gov.ir مراجعه و در صورت عدم مشاهده پیام از کارشناس مسئول پرونده، تقاضای بررسی مجدد کنند.

 
onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 137 تاريخ : شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 16:53

از سال تحصیلی جدید؛

کارشناسان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراکز مشاوره فعال می‌شوند

 

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: از سال تحصیلی جدید مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها تحت عنوان مرکز مشاوره و سبک زندگی فعالیت خواهند کرد.

 

دکتر ابراهیم نعیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اصلاح آئین نامه تأسیس مراکز مشاوره دانشجویی افزود: آئین نامه تأسیس مراکز مشاوره اصلاح شده و در اختیار وزیر علوم قرار دارد و به زودی ابلاغ می‌شود.

 

وی ادامه داد: از سال تحصیلی جدید در همه دانشگاه‌ها مراکز مشاوره دانشجویی تحت عنوان «مرکز مشاوره و سبک زندگی» فعالیت خواهند کرد.

 

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: این مراکز ساختار تشکیلاتی و ادرای روشن و مشخصی دارند و در یک بخشی از آن هم همکاران نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، برای اجرای سبک زندگی ایرانی اسلامی کمک می‌کنند.

 

وی درباره حوزه کاری دو کارشناس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: این دو کارشناس نهاد، کار درمان انجام نداده بلکه به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی به صورت کارگاهی خواهند پرداخت.

 

تغییر رویکرد از درمان به پیشگیری در دستور کاری مراکز مشاوره

مرکز مشاوره کودک و نوجوان آریاشهر

نعیمی درباره برنامه‌های مراکز مشاوره دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید با توجه به این موضوع که تغییر رویکرد از درمان به پیشگیری در دستور کاری مراکز مشاوره دانشجویی قرار دارد، لذا به صورت فعالانه در برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌های مختلف آموزشی، جذب دانشجویان و جشنواره ملی سلامت، تلاش می‌کنیم، یک فضای شاداب، پویا و با نشاط برقرار شود تا دانشجویان در دوره‌های ما شرکت کنند تا هدف از توانمندی سازی دانشجویان که بر اصل پیشگیری بنا نهاده شده است، محقق شود.

مقالات دیگر: لوکس ترین باغ تالار تهران

اجرای طرح ملی پات یا همان پیشگیری از افت تحصیلی در سال تحصیلی جدید

 

وی در ادامه به اجرای طرح ملی پات یا همان پیشگیری از افت تحصیلی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح طی ۴ ترم می‌توانیم تعداد دانشجویانی که دارای افت تحصیلی هستند را به کمتر از نصف کاهش دهیم.

 

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: در تابستان کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه‌ها را دعوت کردیم و برایشان دوره‌های آموزشی گذاشتیم تا این همکاران از اول مهر ماه فرایند عملکردی‌شان را به گونه‌ای شروع می‌کنند که بعد از ۴ ترم به هدف مورد نظر طرح پات برسیم.

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 100 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 14:37

رئیس پلیس فتا استان کردستان در خصوص ارسال پیامک جعلی به زائران اربعین و شایعات بی پایه و اسال در این ایام هشدار داد

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان اظهار داشت مجرمان سایبری در ایام اربعین اقدام به ارسال پیامک جعلی حاوی لینک برای شهروندان با موضوعات مختلفی اعم از ثبت نام قطعی، اخذ بیمه با بالاترین تعهد مالی ، فروش لوازم ارزان قیمت سفر و دریافت نذورات می نمایند  و با کلیک کردن روی این لینک ها، بدافزارهایی روی گوشی افراد فعال که با وارد کردن اطلاعات بانکی، حساب آن‌ها خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا کردستان ضمن بیان این مطلب که  شهروندان هرگونه خروج از کشور را از طریق مبادی قانونی و معتبر انجام دهند، گفت: لازم است شهروندان وجه مربوط به نذورات را نیز به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز نمایند و برای پیشگیری از سرقت یا هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی شان ،  از مراجعه به لینک‌های درگاه پرداخت بانکی منتشر شده در فضای مجازی اکیدا" خودداری کنند

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره کودک و نوجوان آریاشهر

وی افزود : زائران  صرفاً به اطلاعیه های ستاد مرکزی اربعین و شرایط تعیین شده توسط سازمان حج و زیارت در سامانه سماح استناد کرده و از توجه به شایعات بی پایه و اساس و اخبار منابع غیر رسمی اجتناب کنند

رئیس پلیس فتا کردستان بیان داشت: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره 096380 و سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در حوزه فضای مجازی می‌باشد.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج تهران

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 21:25

ناگفته‌هایی از کلینیک روانشناسی که بهتر است بدانید
 
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی و یکجا نشینی انسان‌ها، استرس و اضطراب در جوامع افزایش یافته و راهکارهای مختلفی برای کاهش این اضطراب وجود دارد، علاوه بر این مسئله افزایش و بروز برخی بیماری‌های روحی و روانی باعث شده نظم و آرامش خانواده‌ها و جامعه برهم ریخته شود، نبود ارامش در خانواده و دیگر محیط‌ها، حتی با بهترین امکانات خوشایند نیست پس سلامت روان و همچنین داشتن آرامش نسبی برای هر فردی لازم و ضروری است، اما به نظر شما راه حل یافتن این آرامش درونی چگونه است؟
 
سلامت روانی بسیار مهم است و دست یافتن به آن نیاز به دانستن و داشتن برخی مطالب و مسائل دارد، برخی اوقات به دلایل مختلفی همچون فضای خانواده یا شرایط رشد در کودکی و یا محل زندگی، شرایط مالی، ژنتیک و … ممکن است این سلامت روان دچار ضعف شود و مشکلاتی را به وجود آورد، این مسائل می‌تواند مواردی همچون اضطراب، استرس، اختلالات روانی و… را پدید آورد که همه این موارد نیاز به رسیدگی و درمان دارد، در درمان بیماری‌های روانی و بدست آوردن سلامت روان روش‌های مختلفی وجود دارد که متخصصین مربوط به خود را دارد و افراد با توجه به مشکل پیش آمده و مسائل مختلف می‌تواند این مسائل را برای شخص رفع کرده تا او و خانواده او بتوانند به خوبی به زندگی خود بپردازند و آرامش را در زندگی خود پر رنگ تر کنند، تمامی مشکلات و رفع آنها را می‌توان در یک کلینیک روانشناسی بررسی و رفع کرد، چرا که در کلینیک روانشناسی بخش‌های مختلفی وجود دارد که افراد با تخصص‌های مختلف در بخش‌های مختلف این مجموعه حضور دارند.مقالات دیگر: شیشه بری شهرک غرب
onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 16:23

وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون دو و نیم میلیون زائر به عتبات عالیات در عراق مشرف شده‌اند، گفت: اعزام‌های جدید زائران اربعین، تدریجی و متناسب با ظرفیت ساختارهای عراق به صورت سهمیه‌بندی مرزها انجام می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت مرزها اظهار داشت: از مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی بازدید کردیم که در این مرز یک فضای معنوی قوی حاکم است و برادران اهل سنت در حال پذیرائی از زایران حسینی هستند.

مقالات بیشتر:لابراتور دندانسازی تهران

وزیر کشور خاطر نشان کرد: این اتفاق مبارک اولین بار با همت استاندار و همکاری اقلیم کردستان صورت گرفت و موجب شد شرایط خوبی در این مرز فراهم شود.

وزیر کشور درباره وضعیت خروج زائران از کشور هم گفت: عزیمت به مرزها وضعیت متفاوتی دارد؛ در مرز تمرچین این آمادگی وجود دارد که حدود چند ده هزار زائر را به عراق راهی کنیم اما باید حساب شده عمل کرد.

وحیدی با بیان اینکه در حال حاضر اعزام زائران از مرزها روان است، گفت: مرز شلمچه با ازدحام مواجه است و زائران اتباع خارجی باید به تدریج و با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دولت عراق به عتبات اعزام شوند.

وزیر کشور درباره تعداد زائرانی که به کشور بازگشتند هم گفت: تاکنون بیش از ۲ و نیم میلیون نفر به عتبات اعزام شده‌اند که قریب به ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها به کشور بازگشته‌اند.

وحیدی در تشریح اقدامات انجام شده برای بازگشت زائران عنوان کرد: حدود یک چهارم زایرانی که اعزام شده بودند، به کشور برگشته‌اند و این روند ادامه دارد.

وی گفت: در پایانه‌های مرزی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه پیش‌بینی شده و قطارهایی هم در نظر گرفته شده است تا از خطوط ریلی زائران را به نزدیک‌ترین شهرها راهی کنند تا از آنجا به شهرهای دیگر توزیع شوند.

وی گفت: اعزام‌های جدید به تدریج و طبق سهمیه آغاز می‌شود، اگر مجددا هجوم جمعیت به مرزها صورت بگیرد قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد چرا که ‌ظرفیت‌های عراق پاسخگو نیست ولی مردم مطمئن باشند با اطلاع‌رسانی ‌و طبق سهمیه اقدام خواهیم کرد.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 17:18

۱۲۹ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شد

اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۱۲۹ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان خبرداد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین بساطی با اشاره به دستگیری ۱۲۹ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اصفهان گفت: به منظور پیشگیری از جرایم و به منظور ارتقا سطح امنیت عمومی درنقاط جرم خیز، آلوده و پیشگیری از گسترش کانون‌های جرم، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در سطح کلانشهر اصفهان به اجرا در آمد.

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در آریاشهر

وی با بیان اینکه مأموران در راستای اجرای این طرح تعداد ۸۴ نفر از معتادان متجاهر را دستگیر و جهت درمان به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل دادند افزود: دستگیری ۴۵ خرده فروش مواد مخدر و کشف ۶ کیلو انواع مواد مخدر از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: بررسی‌ها از نقش اعتیاد در وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌ها حکایت دارد و لذا خانواده‌ها می‌بایست با نظارت بیشتر بر فرزندان خود و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص تبعات مصرف مواد مخدر از ابتلای جوانان به این بلای خانمان سوز پیشگیری کنند.

 

کمپ ترک اعتیاد جنوب تهران

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 14:34

بنابر گفته یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، در مهرماه ، کل مدارس و تمام مراکز پیش از دبستان، دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یوسف نوری ، توضیحاتی پیرامون میزان آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در مهرماه ارائه و اظهار کرد: پروژه مهر از چندماه گذشته کلید خورده است و همکارانم ساماندهی مدارس و نیروی انسانی را انجام داده‌اند.

وی افزود: یک سری مشکلات در طول مسیر داشتیم، به عنوان مثال سامانه‌های خوبی  نداریم، سامانه‌هایی که از اول، نبودشان از بودشان بهتر بود. پورتال آموزش و پرورش، مناسب نبود که به‌تدریج در حال بهبود است.

مقالات بیشتر:ترک اعتیاد شمال تهران

تمهیدات درسی آماده شده‌اند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌های درس آماده شده‌اند گفت: به نظر می‌رسد کمبود فضای آموزشی نداشته باشیم، اما خب همچنان در بین همین مدارس موجود مدرسه کانکسی و فضای نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هم داریم اما در مجموع تمهیدات به گونه‌ای فراهم شده است که ابتدای سال تحصیلی مشکل فضای دانش‌آموزی نداشته باشیم.

نوری ادامه داد: اگر هم مشکل فضا وجود داشته باشد از طریق دونوبتی کردن مدارس باید مشکل حل شود. 

وی درباره تامین نیروی آموزشی نیز اظهار کرد: برای تامین نیروی انسانی تمهید مقدمات شده است تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. امسال را با کلاس بدون معلم شروع نخواهیم کرد.

چالش ۷۵۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

وزیر آموزش و پرورش افزود: از جمله مشکلاتی که داریم می‌توان به بازماندگان از تحصیل اشاره کرد. از ۹۰۸ هزار بازمانده، در سال گذشته ۱۶۴ هزار نفر به مدرسه برگشتند. اکنون هم دوستانم تلاش می‌کنند با همکاری معاونت محرومیت‌زدایی که در معاونت اول ریاست جمهوری مستقر است سایر دانش آموزان را به مدرسه برگردانند.

کتاب‌های درسی به موقع به دست دانش‌آموزان می‌رسند

نوری با بیان اینکه کتاب‌های درسی چاپ شده‌اند و به موقع در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند گفت: فعالیت‌های مربوط به رتبه‌بندی معلمان نیز در حال انجام است و به نظر می‌رسد مشکل حادی برای بازگشایی نداشته باشیم. هرچند بررسی‌ها و لکه‌گیری‌ها همچنان در حال انجام است تا اگر مشکلی وجود داشت در مدت باقی مانده مرتفع شود.

وی درباره آمار دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: چون بازماندگان را وارد چرخه کردیم امسال حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز خواهیم داشت. البته با مشخص شدن آمار دقیق دانش‌آموزان اتباع احتمالا آمار کمی بیشتر از ۱۶ میلیون خواهد شد. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد که جامعه معلمین رسمی و پیمانی ما حدود ۹۷۰ هزار نفر هستند. علاوه بر آن حدود ۲۰ هزار خرید خدمات و سایر داریم و مجموع آمار پرسنل به حدود یک میلیون نفر می‌رسد که البته به جز مدارس غیردولتی است. پیش‌بینی می‌شود در مدارس غیردولتی حدود ۲۰۰ هزار نفر مشغول خدمت و تدریس باشند. در دوره پیش از دبستان و مهدکودک‌ها نیز تعدادی از همکاران مشغول به کار هستند.

مدارس امسال حضوری خواهند شد

نوری همچنین با تاکید بر اینکه مدارس امسال حضوری هستند تاکید کرد: خیلی از بنده سوال می‌کنند که آیا مدارس حضوری است یا خیر. بنده تعحب می‌کنم؛ از روزی که آمدم گفتم مدارس باید حضوری باشد. این گفته برآمده از مطالعات مختلف بود. ما دو مرتبه هم برای بازگشایی حضوری خیز برداشتیم که موفق نشدیم و جامعه آماده نبود اما در نهایت و در خیز سوم، همه با هم متفق بودیم و بازگشایی حضوری بعد از عید انجام شد و خوشبختانه بعد از اینکه مدارس را باز کردیم، کرونا هم کم شد.

وی تصریح کرد: بنابراین در مهرماه دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، کل مدارس و تمام مراکز پیش از دبستان فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند.

توصیه به معلمان برای تزریق دوز یادآور واکسن کرونا

وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت انجام واکسیناسیون جهت حضور در مدرسه نیز گفت: واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نبود اما خب درصد بسیار بالایی واکسن را تزریق کردند و تا آخرین گزارشی که داشتم تا ۹۶ درصد دز اول را گرفته بودند و حالا هم با توجه به اینکه منوط شده بود واکسن بزنند و بعد وارد مدرسه شوند تا همکارانم کنترل بیشتری را به جهت سلامت خود دانش آموزان داشته باشند.

نوری ضمن بیان این توصیه که همکاران دز یادآور تزریق کنند گفت: بنده خودم دز چهارم را تزریق کردم و به همکارانم سفارش می‌کنم حتما تزریق دز یادآور را انجام دهند. معلمان جزو اقشاری بودند که بالاترین میزان تزریق واکسن را داشتند.

وی با اشاره به اینکه قبلا نسبت هر مراقب سلامت به ازای دانش‌آموزان، یک به ۷۵۰ بود که با مجوز جذب مربیان بهداشت این نسبت به یک به ۴۸۰ رسیده است گفت: امسال هم ۳۵۰ نفر ورودی دانشگاه به عنوان معلم بهداشت مدارس خواهیم داشت. این دو اقدام اساسی از جهت شاخص ها و تربیت معلم بود. هرچند همچنان کسری معلم بهداشت خواهیم داشت. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: اعتبارات سرانه‌ای هم برای مدارس داریم که از طریق معاونت تربیت بدنی به مدارس ابلاغ خواهد شد.  ستاد کرونا ۱۸۰ میلیارد تومان تخصیص داد و خود ما هم اعتباراتی را ابلاغ کردیم که زمینه ضدعفونی و تهیه ملزومات بهداشتی لازم فراهم شود.

مقالات دیگر:سالن زیبایی پردیس

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 136 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 15:48

جوانان به کدام مخدر گرایش بیشتری دارند؟
ایسنا نوشت: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: جوانان فریب تبلیغات نادرست در رابطه با مخدر گل را نخورند.
 
فاطمه رضایی با بیان اینکه تریاک بیشترین میزان مصرف موادمخدر در استان زنجان را دارد، اظهار کرد: میانگین سنی مصرف موادمخدر در کشور ۲۵ تا ۴۰ سال است اما این رده سنی به این معنی نیست که در رده‌های سنی پایین‌تر، مصرف موادمخدر وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین گرایش مصرف موادمخدر، گل در بین جوانان است، افزود: با توجه به تبلیغات نادرست در زمینه موادمخدر گل در فضای مجازی مبنی بر اینکه مخدر گل اعتیادآور نیست، جوانان ناآگاهانه از آن استفاده می‌کنند.
 
این مسئول با بیان اینکه موادمخدر تدخینی علاوه بر آسیبی که به خود فرد وارد می‌کند به اطرافیان نیز آسیب می‌رساند، تصریح کرد: فضای مجازی به صورت مرتب در خصوص موادمخدر کنترل می‌شود و در راستای پیشگیری از اعتیاد در مدارس، دانشگاه، محیط کاری و کارگری و فضای مجازی توسط نهادهای مختلف آموزش‌های لازم داده می‌شود.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده استعمال موادمخدر و خرید و فروش این ماده خانمان‌سوز با سامانه ۱۲۸ تماس بگیرند، گفت: گشت‌های مبارزه با موادمخدر ۲۴ ساعته در شهر مشغول گشت‌زنی هستند و در صورت اطلاع سریعاً برای حفظ امنیت به محل اعلام شده مراجعه می‌کنند.
 
رضایی با بیان اینکه اکنون در خصوص ظرفیت در کمپ‌‍‌های ترک اعتیاد زنجان مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: افراد خطرآفرین (معتادان متجاهر) روزانه جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل می‌شوند.
onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 91 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 13:55

جزئیات برگزاری دادگاه متهم زورگیر بزرگراه نیایش با حضور ۴۰ شاکی برگزار شد و نماینده دادستان در این جلسه گفت: متهم به ۱۰۰ فقره سرقت زورگیری اعتراف کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، قاضی صلواتی در دادگاه متهم زورگیر بزرگراه نیایش گفت: براساس قانون، مجازات کشیدن سلاح به قصد جان و مال مردم محاربه‌ خواهد بود و حکمش اعدام است

امروز «شنبه ۱۹ شهریور» جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده خفت‌گیری و سرقت مقرون به آزار با استفاده از سلاح سرد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

مقالات بیشتر:دندانسازی در تهران

قاضی صلواتی با اشاره به اینکه این جلسه از دادگاه با حضور مستشار، نماینده دادستان، شکات، متهم و وکیل وی برگزار می‌شود، از نماینده دادستان خواست با حضور در جایگاه کیفرخواست متهم حبیب‌اللهی تبعه کشور افغانستان را قرائت کند.

نماینده دادستان با تشریح اتهامات متهم اظهار کرد: محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد برای بردن اموال مردم و ناامن کردن جامعه، مباشرت در چند فقره سرقت مقرون به آزار، مشارکت در چندین فقره سرقت تلفن همراه در بزرگراه‌های آیت‌الله هاشمی (نیایش)، رسالت، شهید چمران، شیخ فضل الله نوری، شهید همت، شهید باقری و محله‌های هلال احمر، یوسف‌آباد، پاسداران، میدان کاج، تهرانپارس، شوش، خیابان‌های خیام جنوبی، حافظ، جانبازان، فلکه اول و دوم تهرانپارس و همچنین جنب چند ایستگاه مترو و بی‌آرتی؛ از اتهامات متهم پرونده است.

نماینده دادستان با بیان اینکه متهم به همراه همدست خود اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می‌کرده است، گفت: اقدامات متهم به نحوی بوده که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت با استفاده از سلاح قمه و چاقو علیه اموال مردم اقدام کرده و با ایجاد ناامنی در سرقت تلفن‌های همراه شهروندان داشته است.

وی با بیان این که ۵۶ نفر از شکات متهم پرونده را شناسایی کرده‌اند، گفت: متهم در اقاریر خود به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده است.

در ادامه جلسه قاضی صلواتی از شکات برای ادای توضیحات به حضور جایگاه دعوت کرد.

یکی از شاکیان پرونده در توضیحات خود بیان کرد: در حال تردد در بزرگراه آیت الله هاشمی (ره) بودم، شیشه خودرو کمی پایین بود، در ترافیک گیر کرده بودم که لحظه‌ای دیدم که یک نفر با قمه به درب خودروام ضربه می‌زند.

شاکی ادامه داد: متهم از من تلفن همراهم را طلب کرد، از آنجایی که در شوک بودم هیچ کاری نمی‌توانستم انجام دهم و دیدم که متهم دست برد به سمت محفظه‌ای که تلفن همراهم را در آن گذاشته بودم و آن را برداشت.

وی افزود: در ادامه متهم چند ضربه به خودروام وارد کرد که بعدها زمانی که از شوک‌خارج شده بودم فهمیدم که جاکلیدی خودروام شکسته و نصف کلید خودرو در داخل جایش باقی مانده است.

شاکی دیگری در خصوص نحوه سرقت تلفن همراهش گفت: ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در حال بازگشت از محل کار به خانه بودم که دیدم دو نفر موتور سوار من را تعقیب می‌کنند، ترسیدم و تلفن همراهم را داخل کیف گذاشته و کیفم را محکم گرفته بودم.

 

وی افزود: وارد ایستگاه اتوبوس سرسبز شدم، موتورسوارها هم من را رد کردند و رفتند که همان لحظه تلفنم‌ زنگ خورد همین که خواستم جواب دهم، دیدم همان موتورسوارها که پشت ایستگاه پنهان شده بودند، تلفن همراهم را سرقت کردند.

در ادامه جلسه دادگاه چندین نفر دیگر از شکات نیز با حضور در جایگاه بیان کردند که به وسیله سلاح سرد قمه تلفن‌های همراهشان توسط متهم به سرقت رفته است و از ریاست جلسه دادگاه اعمال اشد مجازات علیه متهم را تقاضا کردند.

در ادامه جلسه قاضی صلواتی از متهم خواست تا با حضور در جایگاه از اتهامات وارده نسبت به خود دفاع کند.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: اتهام شما محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد به قصد بردن اموال مردم و ایجاد ناامنی و همچنین سرقت مقرون به آزار است، از اتهامات خود چه دفاعی دارید؟

متهم ضمن معرفی خود مدعی شد شکات را نمیشناسد که قاضی خطاب به وی گفت: تمام شکات در مواجهه حضوری در دادسرا جنابعالی را شناسایی کرده‌اند، همچنین فیلم‌های ارتکاب سرقت‌های شما موجود است!

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی سوالاتی را از متهم نحوه انجام سرقت‌ها را پرسید و وی نحوه انجام سرقت‌های خود و فروش اموال مسروقه با مشارکت همدستش را تشریح کرد.

پس از اخذ دفاعیات متهم، با اعلام قاضی صلواتی وکیل متهم با حضور در جایگاه از موکل خود دفاع و اظهارات خود را مطرح کرد.

در پایان جلسه نیز متهم مجددا با دستور قاضی در جایگاه قرار گرفت و گفت: از اقدام و اعمال مجرمانه‌ای که مرتکب شده‌ام، پشیمان هستم و تقاضای بخشش دارم.

قاضی صلواتی در این جلسه دادگاه به کسانی که اقدام به جرایم خشن و سرقت‌های مقرون به آزار می‌کنند و امنیت روانی جامعه را برهم می‌زنند هشدار داد: براساس ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی، مجازات کشیدن سلاح به قصد جان، مال و ناموس مردم یا ارعاب آن‌ها به نحوی که موجب ناامنی در محیط شود، محاربه‌ خواهد بود و حکم محاربه نیز اعدام است.

قاضی صلواتی در پایان با اعلام ختم جلسه دادگاه بیان کرد حکم پرونده ظرف یک هفته آینده صادر و اعلام خواهد شد.

مقالات دیگر:روانشناس سعادت آباد

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 141 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 21:11

تکمیل پیاده روسازی جنب مدرسه شیشه بری

مدیر منطقه دو شهرداری یزد از تکمیل پیاده روسازی جنب مدرسه شیشه بری با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری یزد – سید ابوالفضل کشفی از تکمیل پیاده روسازی جنب مدرسه شیشه بری با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال خبر داد و گفت: برقراری عدالت در سهم پیاده‌روها در معابر از اولویت های منطقه دو در سال جدید است.

شیشه بری مرزداران

مدیر منطقه دو شهرداری یزد تسهیل در تردد عابرین پیاده، کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر در تردد شهروندان را از مهم ترین دغدغه و اولویت های برنامه های این منطقه در سطح شهر دانست و اظهار کرد: برخی از معابر سطح شهر فاقد پیاده رو مناسب بوده و همین امر باعث بروز گله مندی و حوادث ناگوار برای شهروندان شده است.

وی افزود: اجرای پیاده رو سازی جنب مدرسه شیشه بری با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال به اتمام رسیده است که این عملیات شامل زیرسازی، آسفالت نصب سنگ جدول، کف سازی، واش بتن، نصب مبلمان و فضای سبز بوده است.

قالیشویی در سهروردی

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 81 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 19:56

 

نحوه تمیز کردن شیشه سکوریت پارتیشن شیشه ای

شیشه بری مرزداران

 

55آنلاین نیوز


تمیز کردن شیشه سکوریت پارتیشن مخصوصا در محیط های کاری با تردد زیاد یکی از مهم ترین کارهایی می باشد که باید به صورت مرتب انجام شود. در حالت عادی اگر این کثیفی فقط گرد و غبار باشد براحتی و با دستمال قابل رفع است، اما ممکن است مواردی همچون رسوب آب، لکه های روغن و رنگ، سیمان و غیره روی سطح آنها مشاهده شود. در ادامه چند ترفند و روش مناسب و کاربردی را برای اینکه بتوانید در کمترین زمان پارتیشن شیشه ای سکوریت را تمیز و براق کنید ارائه خواهیم داد.




نحوه تمیز کردن شیشه سکوریت پارتیشن شیشه ای
تمیز کردن شیشه سکوریت پارتیشن مخصوصا در محیط های کاری با تردد زیاد یکی از مهم ترین کارهایی می باشد که باید به صورت مرتب انجام شود. در حالت عادی اگر این کثیفی فقط گرد و غبار باشد براحتی و با دستمال قابل رفع است، اما ممکن است مواردی همچون رسوب آب، لکه های روغن و رنگ، سیمان و غیره روی سطح آنها مشاهده شود. در ادامه چند ترفند و روش مناسب و کاربردی را برای اینکه بتوانید در کمترین زمان پارتیشن شیشه ای سکوریت را تمیز و براق کنید ارائه خواهیم داد.

 



شیشه سکوریت پارتیشن شیشه ای

تمیز کردن گرد و غبار پارتیشن شیشه ای سکوریت
برای داشتن روحیه خوب و شاداب لازم است در محیطی زندگی کنیم که همیشه تمیز باشد و هرگونه آلودگی را از آن پاک کنیم. این مساله در محیط های کاری نیز اهمیت بالایی داشته و به همین دلیل نیروی های خدماتی همه روزه باید بخش های مختلف را تمیز کنند. شیشه های سکوریت به کار رفته در پارتیشن یا جداکننده ها از بخش های مهمی می باشد که خیلی زود با گرد و غبار پوشانده میشوند. برای تمیز کردن گرد و غبار براحتی و تنها با دستمال کمی مرطوب می توان این کار را انجام داد. البته دقت داشته باشید که دستمالی را برای این کار انتخاب کنید که بدون پرز باشد. دستمال های نخی و میکروفایبر از گزینه های بسیار عالی در این زمینه می باشند.

از سرکه استفاده کنید!
شاید برایتان جالب باشد که یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن شیشه سکوریت پارتیشن دارای رسوب، محلول آب و سرکه می باشد. سرکه به دلیل خاصیت اسیدی که دارد خیلی زود لکه های روی سطح شیشه را تمیز می کند و همزمان ضد عفونی را انجام می دهد. کافیست مقدار کمی سرکه را با آب مخلوط کنید و سپس روی سطح پارتیشن شیشه ای آن را اسپری نمایید. در نهایت با دستمال نخی و بدون پرز کاملا سطح را خشک کنید و از تمیزی شیشه لذت ببرید.

برای محیط های پرتردد که فضای بسته ای داشته و تهویه مطلوبی ندارد، سعی کنید مقدار سرکه را کم کنید تا بوی آن سایر افراد را اذیت نکند یا این کار را در زمان عدم حضور بقیه انجام دهید.

تمیز کردن لکه روغن روی شیشه سکوریت پارتیشن
اگر احساس کردید که لکه های روغن ریز و درشت روی سطح پارتیشن شیشه ای قرار دارد و چهره نامناسبی را بوجود آورده اند، جوش شیرین را انتخاب کنید. ترکیب جوش شیرین و کمی آبلیمو و آب باعث میشود خیلی زود تمام لکه های سخت روغنی از روی شیشه تمیز شوند. بعد از اسپری این ترکیب روی لکه ها، با دستمال تمام بخش های پارتیشن را تمیز کنید. جوش شیرین بوی زننده نداشته و باعث حساسیت و آلرژی نیز نخواهد شد.

تمیز کردن لک سیمان روی پارتیشن شیشه ای
بعد از بازسازی و تعمیرات در فضای داخلی ساختمان ممکن است لکه های سیمان خشک شده را روی پارتیشن و پنجره ها مشاهده کنید. برای تمیز کردن سیمان به سرکه داغ نیاز دارید و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم ابتدا حتما دستکش دست کنید. سرکه سفید را داغ کنید و با همان درجه حرارت بالا روی سیمان ها اسپری کنید. نگران نباشید، پارتیشن شیشه ای آفن و سایر برندهای معتبر دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت هستند و آسیب نمی بینند. سپس حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کمی سیمان نرم شود و سپس با کاردک آن ها را جدا کنید.

تمیز کردن برچسب های روی پارتیشن شیشه ای
برچسب های نصب شده روی پارتیشن های شیشه ای از مشکلاتی می باشد که ممکن است در محیط های کاری با آن مواجه شوید. مخصوصا اگر برچسب فضای زیادی را اشغال کرده باشد و براحتی نتوانید لایه چسبناک آن را از شیشه جدا کنید. برای این منظور می توانید از الکل استفاده کنید. مقدار کمی الکل را روی برچسب اسپری و سپس با دستمال روی آن بکشید. سعی کنید دستمال را کمی با فشار بیشتر روی شیشه بکشید تا به خوبی تمام قسمت های برچسب از آن جدا شود.



لک رنگ را چطور از شیشه سکوریت پارتیشن تمیز کنیم؟
لک های رنگ روغن باقی مانده بر روی شیشه پنجره و سطح پارتیشن ها از مشکلات کلافه کننده ای می باشد که به شدت باعث کثیف دیده شدن محیط میشود. تا حد امکان سعی کنید در زمان رنگ آمیزی دیوار و سقف ها روی پارتیشن ها را با روزنامه بپوشانید. اما اگر به هر دلیل متوجه شدید که لک های زیادی روی شیشه پارتیشن به چشم میخورد، سعی کنید بلافاصله با دستمال کمی مرطوب آن را تمیز کنید.

لک های رنگ روغن که ضخامت بالایی داشته و قدیمی هستند، به دلیل خشک شدن روی شیشه به سختی تمیز میشوند. برای تمیز کردن آنها به مقدار کمی مایع ظرفشویی و آب وارم نیاز دارید. این ترکیب را روی لک های رنگ روغن اسپری کنید و اجازه دهید کمی نرم شود. سپس با کاردک و با احتیاط سعی کنید لکه های رنگ را از روی سطح جدا کنید. دقت داشته باشید که روی سطح شیشه خراشیدگی ایجاد نکنید و سپس با دستمال تمام سطح آن را تمیز کنید.


تمیز کردن پارتیشن با شیشه پاک کن
یکی از بهترین و در دسترس ترین مواد برای اینکه پارتیشن های همیشه تمیز و درخشان داشته باشید، شیشه پاک کن است. شیشه پاک کن ها نه تنها قدرت بالایی در تمیز کردن لکه های روغن، چبی و گرد و غبار دارند، بلکه به شیشه های رنگی و لمینت نیز آسیب وارد نخواهند کرد. شیشه پاک کن را روی سطح شیشه سکوریت پارتیشن اسپری و سپس با دستمال تمام کثیفی ها را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه های قوی از شیشه سکوریت پارتیشن
برای اینکه بتوانید قوی ترین لکه ها را از روی سطح شیشه سکوریت تمیز کنید، می توانید از ترکیب نشاسته ذرت، الکل، سرکه و آب ولرم استفاده کنید. برای این کار به 4 فنجان آب و دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، الکل و سرکه نیاز دارید تا با هم کاملا مخلوط شوند. سپس روی لک ها و بخش های کثیف شیشه این ترکیب را بریزید و با دستمال نرم و بدون پرز سطح را تمیز کنید.

قالیشویی سلیمان خاطر

 

 

 

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 14 شهريور 1401 ساعت: 14:57

مدیرکل دفتر صادرات غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری حجم مبادلات ایران با ترکیه ۳,۸ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ فرزاد پیلتن افزود: از این میزان تجارت دو میلیارد دلار مربوط به صادرات جمهوری اسلامی ایران به ترکیه و 1,8 میلیارد دلار هم مربوط به واردات ایران از کشور ترکیه بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: میزان صادرات ایران به ترکیه در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی نیز 232 درصد رشد داشته است.

مقالات بیشتر:شیشه بری جردن

مدیرکل دفتر صادرات غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به این سئوال که پرسیدبیشترین صادرات ایران به ترکیه چه اقلامی بوده است، گفت: عمده کالاهای صادراتی جمهوری اسلامی به ترکیه شامل گاز طبیعی، اوره، فلزات شامل آلومینیوم، روی، مس کاتد، مفتول، شمش آهن، فولاد و یکسری از پلیمرها، صنایع دستی و جواهرآلات است.

وی در ادامه ضمن پاسخ به این پرسش که آیا برای کاهش خام فروشی و گسترش زنجیره ارزش افزوده بسیاری از محصولات به منظور افزایش صادرات به ترکیه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است، افزود: با رویکردهای جدیدی که در ماه‌های اخیر توسط دولت جدید شکل گرفته توسعه صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر و همینطور کالاهای دانش بنیان در کشور از یک سمت و جلوگیری از خروج کالاهای با ارزشی مثل آب که بصورت مجازی از مملکت خارج می‌شود از سمت دیگر در دستور کار است.

پیلتن اظهارداشت: سازمان توسعه تجارت نیز آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی برای تشویق به صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر، کالاهای دانش بنیان و کالاهایی که متضمن خروج یک کالای با ارزش دیگری مثل آب از کشور را تدوین و این رویکردهای جدید در دستور کار رایزنان بازرگانی و میزهای کشوری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بطورکلی در نمایشگاه‌ها، هیئت‌های و همایش‌های تجاری روی این نوع محصولات تمرکز و تاکید بیشتری خواهیم داشت و امید می‌رود با حمایت‌های دولت روند صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا از کشور در سال‌های آینده افزایش چشمگیری پیدا کند.

مدیرکل دفتر صادرات غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا صادرات ایران در سایر کشورهای منطقه غرب آسیا هم بر مدار افزایش بوده است، افزود: خوشبختانه صادرات جمهوری اسلامی به کشورهای عمان، قطر و امارات نیز افزایشی بوده است.

وی همچنین یادآورشد: طی چهار ماه نخست سال جاری صادرات ایران به کشورهای غرب آسیا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است.

مقالات دیگر:عروس سرا پردیس

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 101 تاريخ : يکشنبه 13 شهريور 1401 ساعت: 15:10

نرده شیشه ای و هندریل چیست؟

شیشه بری الهیه

 

نرده شیشه ای و هندریل در واقع یک حفاظ یا جان پناه شیشه ای است که از جنس شیشه سکوریت و لمینت بوده و از نمونه ای بسیار پر کاربرد در ساختمان است که علاوه بر جلوه و زیبایی خاصی که به ساختمان می بخشد برای موارد ایمنی نیز بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا به نقل از گلدن گیت، نرده شیشه ای را معمولا در مکان هایی مانند بالکن، تراس، راه پله، روف گاردن و اطراف استخر ها نصب می‌کنند. زیبایی نرده شیشه ای می تواند یک ساختمان را بسیار لوکس و دیدنی نماید، در واقع درخشش شیشه باعث می شود دیزاین ساختمان بسیار خاص و چشم نواز شود و یکی از المان های بسیار تاثیرگذار در دکور و طراحی ساختمان های اداری و مسکونی محسوب می شود.



انواع نرده شیشه ای و هندریل
نرده های شیشه ای یا Glass fanceبا توجه به کاربردی که دارند و محل نصبشان به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند حتی شما می توانید نمونه ای سفارشی را متناسب با فضای نصب هندریل سفارش دهید در ادامه به نمونه های پرکاربرد هندریل شیشه ای اشاره می کنیم:

هندریل شیشه ای دفنی
در این هندریل با قرار گرفتن شیشه سکوریت درون پروفیل فضای دید بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد. دلیل نامگذاری نام دفنی روی این نوع هندریل این است که پایه های هندریل درون زمین دفن می شود و فقط شیشه قابل مشاهده است و یکی از نمونه های پر طرفدار مخصوصا برای بالکن ها است.

نرده شیشه ای اسپیگات
این هندریل دارای پایه های روکار از جنس فولاد یا استیل است که به دلیل قابلیت نصب سریع و آسان بیشتر در ساختمان هایی که زمان برای آن ها مهم است به کار می رود و کاربرد این نوع هندریل در استخر ها بیشتر است زیرا استفاده از پایه های استیل زد زنگ مانع از زنگ زدگی آن در مجاورت آب استخر می شود.

هندریل شیشه ای فیکس پوینت
در هندریل شیشه ای فیکس پوینت از شیشه سکوریت و بست پوینت گلس استفاده شده است که شیشه با استفاده از بست دکمه ای استیل به دیوارها متصل می شود در این نوع هندریل نیز به دلیل فضای دید وسیعی که در اختیار کاربر قرار می دهد بسیار پرطرفدار و شکیل است.

هندریل شیشه ای فریم لس
در این هندریل از شیشه یک دست استفاده شده که با نصب آن فضای روبروی شما بدون هیج مانع و هیچ اتصالی قابل مشاهده است و همین امر زیبایی خارق العاده ای به فضا می بخشد، این هندریل سراسر شیشه و بدون قاب است اما در عین حال بسیار مقاوم است و با استفاده از بست های قوی به زمین متصل می شود

نرده شیشه ای و هندریل چیست؟

کاربرد نرده شیشه ای در فضاهای مختلف
نرده شیشه ای و هندریل دارای کاربرد های متنوعی است و متناسب با محل نصب طراحی و ساخته می شود در ادامه به چند نمونه از کاربرد های نرده شیشه ای می پردازیم:

نرده شیشه ای راه پله
نرده شیشه ای پله که نقش حفاظ را دارد با استفاده از اتصالات زد زنگ قابل نصب است، نصب هندریل شیشه ای راه پله علاوه بر امنیت بالایی که به همراه دارد بسیار شکیل و چشم نواز است و زیبایی منحصر به فردی به راه پله های ساختمان می دهد، استفاده از شیشه سکوریت با ضخامت مناسب امنیت این نوع هندریل را تضمین می کند.

نرده شیشه ای تراس
نرده شیشه ای تراس که ترکیبی از شیشه نشکن سکوریت و پایه های فولاد یا استیل است در لبه تراس نصب می شود این هندریل علاوه بر جلوه خاصی که دارد از ایمنی بالایی برخوردار بوده و فضای دید گسترده ای را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

نرده شیشه ای استخر
این نرده ها حفاظی شیشه ای برای دور تا دور استخر است که برای حفاظت و ایمنی مخصوصا برای کودکان نصب می شود. استفاده از شیشه سکوریت و استیل باعث استحکام بالای این هندریل شده است و همچنین جنس زد زنگ استیل مانع از زنگ زدگی آن می شود. این هندریل زیبا و شکیل است و در اکثر ویلاها و منازل لوکس قابل استفاده است. می توانید رنگ یراق آلات را به سلیقه خود در این هندریل انتخاب نمایید..

نرده شیشه ای و هندریل چیست؟

قیمت نرده شیشه ای و هندریل
قیمت نرده های شیشه ای متناسب با نوع و حجم کار شما متفاوت خواهد بود، هندریل شیشه ای از نرده های فلزی و شیشه تشکیل شده که جنس نرده ها می تواند از استیل یا فولاد باشد همچنین ضخامت شیشه نیز متناسب با مکان نصب تعیین می شود که همه این موارد بر قیمت هندریل شیشه ای تاثیر مستقیم دارد.

سخن پایانی

این روزها ساختمان ها به سمت لوکس شدن پیش می روند المانهای بکار رفته در هر ساختمان می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی و لاکچری شدن آن داشته باشد. یکی از المانهای بسیار کاربردی و لوکس استفاده از نرده شیشه ای و هندریل است که در انواع هندریل پله، پله گرد، نرده شیشه ای بالکن، تراس، استخر، فریم لس و ... است. این نرده ها علاوه بر زیبایی از ایمنی بالایی نیز برخوردار هستند که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

قالیشویی افسریه

 

 

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 87 تاريخ : يکشنبه 13 شهريور 1401 ساعت: 14:51

باشگاه خبرنگاران جوان:سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف یک کیلو ۳۶۰ گرم مواد مخدر تریاک خبر داد.

سرهنگ محمد جلینی اظهار کرد: گشت انتظامی کلانتری ۱۶۹ مشیریه در حین گشتزنی به فردی که بصورت پیاده در حال حرکت بوده و ظاهری غلط انداز داشته مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر به متهم نزدیک شده که با مشاهده پلیس بلافاصله از محل متواری می‌شود و در یک تعقیب و گریز کوتاه بلافاصله دستگیر شده است.

مقالات بیشتر:شیشه بری غرب تهران

وی بیان کرد: با بازرسی بدنی از متهم در محل مقدار یک کیلو ۳۶۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و متهم به کلانتری دلالت داده شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۲۶ ساله به جرم خود مبنی بر حمل و فروش مواد مخدر اعتراف و اظهار داشت که قصد فروش مواد مخدر را به فردی داشته است که دستگیر شده است.

سرهنگ جلینی تصریح کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و تلاش در جهت دستگیری همدست متهم ادامه دارد.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج شیک

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 118 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 19:21